close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
مقالات علمی
loading...

مهندسی برق

مقالات علمی

فيبرهاي نوري

کورانی بازدید : 258 دوشنبه 7 فروردين 1391 نظرات ()

فیبرهای نوری از چه چیزی ساخته شده‌اند؟

 

اکثر پلیمرها قادر به تشکیل الیاف منظم هستند، با این شرط که نیروهای بین مولکولی‌ای بین زنجیرها برقرار باشند که بتوانند زنجیرها را متصل به یکدیگر و در حالت بلور مانند نگه دارند. به همین علت، الیاف پلیمری موادی مستحکم با مقاومت کششی عالی هستند و از این رو در صنایع نساجی کاربرد فراوان دارند.

 

اما آیا فیبرهای نوری با این الیافی که ما در حال بحث درباره‌شان هستیم ارتباطی دارند؟ پاسخ این است: هم بله و هم نه. در واقع، فیبرهای نوری در ترکیب خود دارای پلیمر هستند. با این وجود کلمه‌ی فیبر نوری هیچ اطلاعاتی در مورد پلیمر به ما نمی دهد، بلکه می‌گوید این فیبرها شامل دو لوله یا استوانه شفاف و دی‌الکتریک هستند که یکی از این استوانه‌ها دیگری را احاطه می‌کند، به این شکل:

 



براي مطالعه بيشتر،به ادامه مطلب مراجعه كنيد

How electric cars work

کورانی بازدید : 180 یکشنبه 28 اسفند 1390 نظرات ()

An Electric Car Example

The electric car that we will use for this discussion is shown here

­Electric Car
A typical electric car, this one has some particularly snazzy decals. This vehicle is owned by Jon Mauney.
For reading all go to next page

خودرو هيبريدي

کورانی بازدید : 123 یکشنبه 28 اسفند 1390 نظرات ()

خودروهای هیبریدی معمولا تلفیقی از موتور احتراق داخلی خودروهای متداول با باتری و موتور الکتریکی یک خودرو الکتریکی هستند . این تلفیق انتشارات ( گازهای خوروجی ) اندک همراه با توان ، برد عملیاتی و سوخت مصرفی مناسب خودروهای معمول ( گازوئسل وبنزین) را عرضه می کند و این خودروها هرگز نیاز به اتصال به برق ندارند.این انعطاف پذیری ذاتی خودروهای هیبریدی آنها را برای ناوگان حمل و نقل ومصرف شخصی مناسب کرده است خودرو هاي هيبريدي مي توانند سرعت و مسافت بيشتري نسبت به انواعي كه موتورهاي درون ساز دارند داشته باشند، با اين حسن بزرگ كه شارژباتري هايش هرگز تمام نمي شود بازدهي اين خودروهابسيار بالا بوده و ميزان توليد آلودگي شان كاهش يافته است. به همين دليل بسياري از كارخانه ها از سال 1999 توليد خودروهاي هيبريدي را به صورت انبوه آغاز كرده اند.

 


خودروهای هيبريدی (Hybrid Vehicles)

خودروهای هیبریدی معمولا تلفیقی از موتور احتراق داخلی خودروهای متداول با باتری و موتور الکتریکی یک خودرو الکتریکی هستند . این تلفیق انتشارات ( گازهای خوروجی ) اندک همراه با توان ، برد عملیاتی و سوخت مصرفی مناسب خودروهای معمول ( گازوئسل وبنزین) را عرضه می کند و این خودروها هرگز نیاز به اتصال به برق ندارند.این انعطاف پذیری ذاتی خودروهای هیبریدی آنها را برای ناوگان حمل و نقل ومصرف شخصی مناسب کرده است خودرو هاي هيبريدي مي توانند سرعت و مسافت بيشتري نسبت به انواعي كه موتورهاي درون ساز دارند داشته باشند، با اين حسن بزرگ كه شارژباتري هايش هرگز تمام نمي شود بازدهي اين خودروهابسيار بالا بوده و ميزان توليد آلودگي شان كاهش يافته است. به همين دليل بسياري از كارخانه ها از سال 1999 توليد خودروهاي هيبريدي را به صورت انبوه آغاز كرده اند.

تاريخچه خودروي هيبريدی

يك مهندس آمريكائي به نام H.Piper در 23 نوامبر 1905 يك ماشين هيبريدي ساخت كه قادر بود در طي 10 ثانيه تا 25 مايل شتاب بگيرد. موتور اين خودرو تركيبی از موتور بنزيني و موتور الكتريكي بود كه امروزه به عنوان موتور هيبريدي شناخته مي‌شود. Piper در سه سال و نيم بعد، اختراع خود را ثبت نمود؛ اما پيشرفت سريع موتورهای احتراق داخلی با قدرت و گشتاور بالا در آن دوره، همچنين قابليت استارت بدون هندل آنها و از همه مهمتر پايين بودن قيمت سوختهای فسيلی و مطرح نبودن آلودگی محيط زيست، سبب عدم توجه به اين نوع خودروها شد. در پي بحرانهاي نفتي سالهاي 1970 دوباره اين خودروها مورد توجه قرار گرفتند ولي تا سال 1990 که كار اصولي با مشاركت PNGV (Partnership for a New Generation Vehicle) در آمريكا آغاز گرديد، این خودروها به طور جدی پيگيری نشدند.

 


براي مطالعه بيشتر‏ به ادامه مطلب مراجعه كنيد

کاهش تلفات در شبکه های توزیع برق

کورانی بازدید : 299 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات ()

 

يك مقاله خوب درباره تلفات شبكه هاي توزيع

 

 

براي دانلود ، كليك كنيد(فايل بصورت  PDF ميباشد)

 

http://wamp.tavanir.org.ir/bult/_inc/uploadFiles/seminare%20takhasosi%20tozi.PDF

طریقه ساختن یک توربین بادی کوچک

کورانی بازدید : 483 پنجشنبه 11 اسفند 1390 نظرات ()

در این پست طریقه ساختن یک توربین بادی کوچک آموزش داده می شود که مشاهده میگردد با امکانات اولیه ودر دسترس چگونه میتوان به راحتی از انرژی باد بهره برداری نمود.

هزینه این توربین مقیاس کوچک ۱۴۰ دلار برآورد شده است وبه سادگی با موازی نمودن با چند سلول خورشیدی به صورت مکمل می توان انرژی الکتریکی را ذخیره نمود.

با این کار هم می توان با شارژ باطری به ذخیره سازی پرداخت وهم میتواند به صورت مستقیم وبا استفاده از یک دستگاه اینورتر از ولتاژ متناوب بهره جست.پره های این توربین ابتکاری از جنس p.v.c بوده و بسیار سبک خواهد بود.

پره ها بوسیله یک چرخ دنده کوچک جهت انتقال قدرت به روتور دینام متصل میگردد.

 

 

شکل زیر نحوه اتصال پره ها به چرخ دنده را نمایش می دهد:

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید


ساختار موتور پله ای

کورانی بازدید : 229 چهارشنبه 10 اسفند 1390 نظرات ()
 

در این مطلب ،شما رو با ساختار موتور پله ای آشنا می کنم

img/daneshnameh_up/d/da/step_motor1_2.gif

برای خواندن مطلب به ادامه مطلب مراجعه شود

چکیده مقالات چهارمین کنفرانس برق ایران

کورانی بازدید : 159 یکشنبه 7 اسفند 1390 نظرات ()

 

برای دانلود رایگان چکیده مقالات چهارمین کنفرانس برق  به  ادامه مطلب  بروید

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
Profile Pic
سلام؛ هدف از ایجاد این وبلاگ ارائه مطالب علمی و آموزشی در زمینه مهندسی برق و بویژه گرایش قدرت است. (با نظرات خودتون به بهتر شدن وبلاگ کمک کنید)
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از محتویات وبلاگ رضایت دارید؟


    آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 98
  • بازدید سال : 2,430
  • بازدید کلی : 25,564
  • کدهای اختصاصی
    دریافت کد فال حافظ
    فیزیک